Vanliga frågor

Order och leverans

Köpvillkor

Klicka på länken nedan för att komma till våra fullständiga köpvillkor. Vi rekommenderar att läsa igenom dem innan man gör sin beställning.

https://www.manofakind.se/kopvillkor

 

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder leverans till paketombud i samarbete med Schenker och hemleverans i samarbete med Budbee. Genom att skriva in ditt postnummer i kassan och klicka på knappen "Hämta leveransalternativ" så kan du se vilka alternativ som är tillgängliga för din adress.

Om du väljer leverans till ombud med Schenker kan du då välja vilket utlämningsställe som du vill ha din beställning till. 

Om du väljer hemleverans med Budbee så får du ett sms av Budbee när dina varor hämtas upp från vårt lager. Därefter får du ett nytt sms med föreslagen dag och tid för hemkörning. Du kan också boka om utkörningen och själv välja tid och datum mot en extra kostnad. Du kan välja att få din leverans lämnad utanför din dörr. Observera att du då står för risken och inte kan bli kompenserad av vare sig oss eller Budbee vid eventuell förlust av paketet.

Tips: ladda ner appen Mina Paket för att enkelt spåra dina paket från Man of a kind.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Vi skickar normalt din beställning från vårt lager inom 3 arbetsdagar.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt både när du beställer till ett paketombud och när du väljer hemleverans med Budbee och beställningen är över 500 SEK. Skulle du vilja ha en hemleverans och din beställning är på mindre än 500 SEK så tar vi ut en fraktavgift på 69 SEK.

Hur kan jag spåra min beställning?

När vi har mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse till dig via e-mail. När vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-mail med ditt kvitto och spårningslänk till Schenker (om du beställt hemleverans får du istället ett sms från Budbee med leveransinformation). Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig. När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ett sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk. Du måste ha med dig legitimation för att hämta ut ditt paket från ombudet.

Jag hinner inte hämta ut mitt paket, kan ni förlänga tiden hos ombudet?

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar från det datumet som du får ditt sms med avisering. Därefter skickas det tillbaka till vårt lager. Om du vill förlänga tiden som din beställning ligger hos ombudet kan vi hjälpa dig mot en avgift om 195 SEK. Det är den avgift som Schenker debiterar oss. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Man of a Kind rätten att debitera kunden 150 kr för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader.

Kan jag ändra eller avbryta min order?

Vi strävar efter att skicka ut din order så snabbt som möjligt och därför är det inte möjligt att ändra eller avbryta en redan lagd order. Du har alltid 21 dagars öppet köp från och med den dagen du blir aviserad om att ditt paket finns att hämta. Observera vi inte kan hantera en bytesorder utan en ny beställning måste göras om du önskar en annan storlek eller produkt.

När och hur skickas min faktura?

När din order är skickad från oss och slutförd får du din faktura via e-mail. Du kan också hitta den när du loggar in på www.klarna.se.

Hur kan jag vara säker på att ni mottagit min beställning?

När din beställning registrerats hos oss kommer du automatiskt till vår orderbekräftelsesida. Du kommer också att få en bekräftelse via e-mail, vanligtvis inom några minuter. Vänligen kontrollera så att alla uppgifter du fyllt i är korrekta. 

Varför fungerar inte min rabattkod?

Det kan vara många anledningar till att en rabattkod inte längre går att aktivera. Här är de vanligaste anledningarna:

1. Många erbjudanden hos oss är exklusivt för medlemmar. Så för att kunna använda rabattkoden måste du bli medlem och logga in för att koden ska fungera.

2. Du har lagt varor i varukorgen, aktiverat koden men sen fått problem med betalningen. Då är koden redan förbrukad och vi ber dig kontakta Kundservice så hjälper vi dig.

3. Rabattkoder går inte att utnyttja på redan nedsatta varor eller kombineras med erbjudanden.

Jag glömde fylla i min rabattkod – hur gör jag?

Tyvärr kan vi inte applicera en rabattkod på din order i efterhand.

Min order går inte igenom, vad är fel?

Här kommer några tips om din order inte går igenom:

• Testa att använda ett annat betalningssätt.

• Se under respektive produkt i listan om den eventuellt tagit slut medan du shoppat, du får då ett meddelande om att varan inte finns tillgänglig och måste då kryssa bort den varan ur varukorgen.

• Var noga med att fylla i all information i de obligatoriska fälten i kassan.

• Notera att för att kunna lägga en order behöver den webbläsare du använder vara inställd för att tillåta tillfälliga cookies och 3:e part cookies. Om så inte är fallet måste inställningarna uppdateras. Läs mer om cookies här.

Om problemen fortfarande kvarstår är du alltid välkommen att kontakta Kundservice.

 

Byten och retur

Hur returnerar jag en vara?

För att ge dig möjlighet att i lugn och ro prova produkterna hemma erbjuder vi alltid 21 dagars öppet köp. Om du under den tiden ångrar ditt köp är det enkelt att byta eller returnera. Bara följ instruktionerna nedan.

OBS! Alla varor som returneras måste vara oanvända, i nyskick samt ha kvar alla originaletiketter för att vara en giltig retur.

FÖR ATT BYTA
• Lägg en ny order på den produkt du önskar och följ instruktionerna nedan för att returnera den som du inte vill ha
• Var god kontakta kundservice vid storleksfrågor

FÖR ATT RETURNERA
• Gäller din retur en reklamation, dvs. en trasig eller felaktig produkt? Kontakta oss på +46 (0)8-410 522 20 eller kundservice-se@manofakind.se så hjälper vi dig. Skicka inte tillbaka din produkt till oss innan du varit i kontakt med oss. 
• För övriga returer, fyll i retursedeln som biläggs i paketet. Ange ordernummer och välj sedan returorsak och vilka varor som ska skickas tillbaka.
• Återanvänd förpackningen från Man of a kind och fäst den förtryckta returfraktsedeln på paketet.
• Lämna in paketet på närmaste postombud.
• OBS! Alla varor måste returneras oanvända, i nyskick samt i orginalemballage och med alla etiketter kvar för att vara en giltig retur. En ogiltig retur debiteras med 150 SEK för uppkomna merkostnader och återsänds till dig.

Jag har gjort en retur vad händer nu?

Vi kommer återkoppla till dig via e-mail så snart din retur är hanterad på vårt lager. Om du har valt att betala med Klarna faktura kommer din faktura att justeras/makuleras beroende på om du skickat tillbaka delar eller hela din order. Kom ihåg att hålla koll på förfallodatumet på din faktura, om det närmar sig kan du behöva förlänga det. Det kan du göra genom att kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller på www.klarna.com/se. Om du har valt att betala med kort eller direktbetalning kommer pengarna sättas in på det kort/konto som du använde vid köpet.


Hur gör jag en reklamation?

Kontakta oss på +46 (0)8-410 522 20 eller kundservice-se@manofakind.se så hjälper vi dig. Skicka inte tillbaka din produkt till oss innan du varit i kontakt med oss. 

 

Betalning och faktura

Vilka betalningsätt har ni?

Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt inom Sverige. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som du kan använda. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är:

• Faktura

• Kortbetalning

• Kontokredit

• Direktbetalning via bank

Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ i de fall Klarna godkänner dig för fakturaköp. Vi tar inte ut någon fakturaavgift.

Kan jag ändra betalsätt på min lagda order?

Nej du kan inte ändra betalsätt på din order när du har fått ditt ordernummer då är din order låst och ej ändringsbar.

Jag kan inte hitta min faktura - hur gör jag?

För att se alla dina fakturor kan du enkelt logga in på www.klarna.se och betala din faktura.

Hur gör jag med min faktura vid en retur?

Om du returnerar din order så kommer fakturan att uppdateras utefter vad du returnerat och med justering för eventuell returfrakt. Detta bekräftas sedan via mail och du kommer få en uppdaterad faktura på Klarna. På en standardfaktura är det 14 dagars betaltid. Om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum genom att logga in på dina sidor på Klarna.


Jag vill betala med kort men min betalning går inte igenom - varför?

Kortbetalningar kan nekas av flera olika anledningar: Har ditt kort gått ut? Har du fyllt i dina uppgifter korrekt? Korrekt CVC-kod? Har du aktiverat ditt kort för e-handel? Om problemet kvarstår var vänlig kontakta din bank eller kreditkortsutgivare.

Det saknades varor på lagret när min order packades, hur får jag tillbaka pengarna?

När du lägger din order så reserveras hela summan för beställningen på ditt konto tills vårt lager hunnit packa och skicka iväg ditt paket. Om det skulle saknas någon vara i din beställning så dras den summan av då vi debiterar ditt konto. Det kan ta 1-3 arbetsdagar innan du ser det debiterade beloppet beroende på vilken bank du har.

 

Medlemsskap

Hur blir jag medlem hos Man of a kind?

Vad kul att du vill bli medlem! Om du använder en dator så klickar du helt enkelt på länken "Bli medlem" högst upp till höger på sidan. Använder du en mobiltelefon så klickar du på menyknappen där det finns en länk till att bli medlem. Du behöver sedan endast ange e-mailadress och ett lösenord för att bli medlem. För att förenkla ytterligare så kan du även bli medlem via ditt Facebookkonto genom att klicka på den knappen istället.

Varför ska jag bli medlem?

Som medlem hos Man of a kind får du tillgång till exklusiva erbjudanden, inbjudningar till VIP-event och inspiration- och nyheter via vårt nyhetsbrev. Du får även förtur till våra realisationer.

Medlemsskapet är givetvis kostnadsfritt.

Här kan du läsa fullständiga medlemsvillkoren.

 

Sortiment och stilrådgivning

Vilken storlek ska jag välja?

På varje produkt finns en beskrivning av varans passform. Där kan man även se vilken storlek som vår modell har på sig för att kunna uppskatta vad som passar bäst. Vi har även en storleksguide som kan ge vägledning i ditt val. Skulle du trots allt vara osäker kan du givetvis kontakta Kundservice eller vår Stilrådgivning så hjälper vi dig.

Stilrådgivning

Vill du ha hjälp med stilrådgivnig är du välkommen att kontakta oss så ska vi hjälpa dig vidare.
 

Övriga frågor

Integritetspolicy

Här kan du läsa vår fullständiga Integritetspolicy.

Cookies
Här kan du läsa mer om hur vi hanterar Cookies.

Samarbeten

Har du något förslag på samarbeten är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper de dig vidare.

https://www.manofakind.se/kundtjanst

 

Hur kommer jag i kontakt med kundservice?

Behöver du komma i kontakt med vår kundsevice är du välkommen att maila på kundservice-se@manofakind.se eller ringa 08-410 522 20 helgfri vardag mellan klockan 12:00-16:00. Du kan också nå oss via chatten som poppar upp på hemsidan när den är tillgänglig.

Bolagsinformation

Departments & Stores Europe AB (en del av RNB Retail and Brands AB)
Box 16142
103 23 Stockholm
Momsregistreringsnummer SE556541877801
Organisationsnummer  556541-8778